- Domů
- O čem se mluví
- Dítě pod tlakem si nevybuduje odolnost, ale strach z chyb. O čem je doopravdy wellbeing na školách?
Dítě pod tlakem si nevybuduje odolnost, ale strach z chyb. O čem je doopravdy wellbeing na školách?
Datum publikace: 12. 02. 2025
Periodikum:
heroine.cz
Už druhým rokem v českých školách a neziskovkách probíhá takzvaný Týden pro wellbeing. Jeho cílem je upozornit na to, že ve škole se nemáme učit jen tvrdé znalosti, ale také kompetence, gramotnosti a nejrůznější dovednosti do života. Třeba i to, že děti dokážou rozeznat, že jim není dobře, a dokážou si s tím pocitem nějak poradit.
Chceme jako země vychovovávat dětí, které zvládnou napsat správné „y/i” ve slově psychiatr – nebo takové, které jednoho dne neskončí zhroucené v jeho čekárně?
Tuto otázku jsem si položila po pročtení bohaté a obsáhlé internetové diskuze, v níž čtenáři reagovali na zprávu o zavádění wellbeingu do českých škol. Někteří rodiče se děsí, že děti budou místo učení „řešit pocity“, jiní je rovnou degradují na generaci sněhových vloček. A pak jsou tu ti, kteří se bojí, že se to všechno bude dít na úkor „sinu, kosinu a deskriptívy.”
Celý článek najdete zde: https://www.heroine.cz/vzdelavani/emoce-v-rozvrhu-o-cem-je-doopravdy-wellbeing-ve-skolach
