- Domů
- O čem se mluví
- Duševní problémy dětí souvisí s vyčleněním z kolektivu i s nezdary v matematice
Duševní problémy dětí souvisí s vyčleněním z kolektivu i s nezdary v matematice
Datum publikace: 05. 12. 2024
Periodikum:
denikreferendum.cz
S psycholožkou Lenkou Kollerovou jsme hovořili o tom, jak s duševním zdravím dětí a dospívajících souvisí vyčleňování z kolektivu, socioekonomické zázemí nebo třeba úspěšnost v matematice.
Ze studie, kterou jste zpracovávala spolu s kolegy v Národním institutu SYRI, vychází, že vyčleňování z kolektivu má dopad na duševní zdraví. Proč tomu tak podle vás je?
Obecně se ukazuje, že lidé, děti a dospívající obzvlášť, mají základní potřebu přijetí. Ve školním prostředí potřebují najít přátele, cítit, že je tam mají rádi a že do třídního, potažmo i školního kolektivu patří. Když je nějakým větším konfliktem nebo vyčleňováním ze strany vrstevníků toto přijetí narušeno, může to negativně ovlivnit duševní pohodu, vyvolat negativní emoce a také zhoršit naděje do budoucna.
Celý článek najdete zde: https://denikreferendum.cz/clanek/36924-dusevni-problemy-deti-souvisi-svyclenenim-zkolektivu-is-nezdary-vmatematice