Dálková výuka dětem neuškodila, rozdíly mezi školami se ale prohlubují, říká inspekce

Datum publikace: 14. 12. 2022
Periodikum:
zpravy.aktualne.cz
Nejhorší scénáře z dob pandemie covidu se podle České školní inspekce nenaplnily. Výuka na dálku neměla vliv na zvládnutí výuky češtiny nebo matematiky, větším problémem je prohlubování rozdílů mezi školami. Ukázalo to zjišťování výsledků žáků pátých a devátých tříd základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Proběhlo na jaře, zapojilo se do něj téměř 300 tisíc žáků.

Velkým otazníkem bylo, zda distanční výuka během pandemie covidu zhoršila výsledky žáků. Učitelé se tehdy ze dne na den začali setkávat s dětmi online, museli se naučit nové metody výuky, tápali, jak zapojit žáky, kteří nemají internet nebo podporu rodiny. Podle ústředního školního inspektora Tomáše Zatloukala se však nepotvrdilo, že by výuka na dálku měla výrazný negativní dopad na vzdělávání, alespoň co se týká matematiky a češtiny. "Je to významně dáno přístupem škol, kterým se podařilo adaptovat na nové podmínky," říká Zatloukal. V matematice žáci celkově dosáhli dokonce lepších výsledků než v roce 2017, kdy proběhlo poslední plošné srovnávání, páťáci si polepšili o 3,6 procenta. "V případě žáků prvních stupňů byl lepší výsledek v matematice také proto, že zaznamenáváme pozitivní proměnu výuky na prvních stupních," vysvětluje Zatloukal. V českém jazyce dopadli žáci obdobně jako před pěti lety, mírně se zhoršili páťáci, i to však Zatloukal vnímá pozitivně. Některé studie totiž podle něj ukazují, že dálková výuka měla negativní dopady právě na výuku mateřského jazyka. 

Celý článek najdete zde: https://zpravy.aktualne.cz/domaci/inspekce-dalkova-vyuka/r~db3f0ca07a0611ed8b4e0cc47ab5f122/

Dívka v knihovně