- Domů
- O čem se mluví
- České děti jsou v digitálním myšlení vysoko nad průměrem, ale zhoršily se
České děti jsou v digitálním myšlení vysoko nad průměrem, ale zhoršily se
Datum publikace: 12. 11. 2024
Periodikum:
idnes.cz
Česká školní inspekce představila dvě studie o digitální gramotnosti českých žáků. Vyplývá z nich, že naši osmáci se v mezinárodním měřítku pohybují na vrcholu společně s Korejci a Tchaj-wanci, přesto se jejich průměrné výsledky v posledních deseti letech zhoršily. Podle ústředního školního inspektora Tomáše Zatloukala za to může větší množství informací, se kterými musí žáci pracovat.
Tradiční mezinárodní šetření ICILS (International Computer and Information Literacy Study) probíhá od roku 2013, je zaměřeno na zkoumání počítačové a informační gramotnosti a informatického myšlení žáků osmých tříd. Zapojilo se 34 zemí. Česká školní inspekce zároveň provedla šetření na národní úrovni. V národním šetření se zapojily střední i základní školy. „My jako inspekce jsme sledovali, jak funguje výuka, jak je informatické myšlení zapojeno i do jiných předmětů,“ popsal ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal. Z šetření plyne, že čeští žáci jsou na tom v mezinárodním měřítku dobře. „V případě počítačové a informační gramotnosti skončili naši osmáci za Korejskou republikou na druhém místě, v případě informatického myšlení se před Čechy a Korejce dostal ještě Tchaj-wan,“ upřesnil Zatloukal. Plyne to i z toho, že české školy jsou v mezinárodním srovnání velice dobře vybavené digitálními technologiemi. „V průběhu posledních deseti let se výrazně zvýšil počet žáků, kteří mají přístup k digitálním technologiím a to napříč socioekonomickými podmínkami. Kdo nemá přístup doma, má ho téměř vždy ve škole,“ vysvětlil inspektor.
Celý článek najdete zde: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ceska-skolni-inspekce-tomas-zatloukal-setreni-icils-it.A241112_095203_domaci_zof