- Domů
- Odborná knihovna
- Kontroverze v pojetí ADHD – vyhraněné postoje nebo spolupráce? = ADHD as a source of controversy – unambiguous attitudes or cooperation?
Kontroverze v pojetí ADHD – vyhraněné postoje nebo spolupráce? = ADHD as a source of controversy – unambiguous attitudes or cooperation?
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2013
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ne
- Podrobnosti o dokumentu
-
ADHD (attention deficit hyperactivity disorder, porucha pozornosti s hyperaktivitou) představuje z hlediska psychiatrie a psychologie jednu z nejvýznamnějších poruch dětského věku. Přes většinou prezentované multifaktoriální pojetí poruchy vyvolává ADHD kontroverze v terapeutických postupech, jak ve směru preference farmakoterapie, tak ve směru preference psychosociálních intervencí. Autorky popisují teoretické podklady a terapeutické postupy obou směrů a ukazují prospěšnost jejich vzájemného propojení. Kontroverzní postoje vycházejí spíše z osobních zaujetí, než z odborné neslučitelnosti názorů.
ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) represents one of the most important disorders in child psychiatry and psychology. Despite multifactorial attitude to ADHD has predominantly been presented, this disorder keeps eliciting controversies in therapeutic approaches, both in psychopharmacological trends and in preferences of psychosocial interventions. The authors describe theoretical basis and therapeutical methods of both trends and show benefits of their reciprocal combination. Controversial attitudes proceed mainly from personal prejudices than from scientific incompatibility of different approaches. eng
Dudová, Iva a Kocourková, Jana. Kontroverze v pojetí ADHD – vyhraněné postoje nebo spolupráce? = ADHD as a source of controversy – unambiguous attitudes or cooperation?. Československá psychologie, 2013, 57(2), s. 190-197. ISSN 0009-062X.
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001453321&local_base=ANL
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Československá psychologie, Roč. 57, č. 2 (2013)