- Domů
- O čem se mluví
- Děti stále více čelí sociálnímu tlaku na nákup oblečků do Fortnite
Děti stále více čelí sociálnímu tlaku na nákup oblečků do Fortnite
Datum publikace: 06. 03. 2024
Periodikum:
idnes.cz
Videohry jsou dnes nedílnou součástí dospívání. Mohlo by se zdát, že ve virtuálním světě střílečky Fortnite, která je k dispozici zdarma, a tak eliminuje všechny fyzické i finanční rozdíly mezi uživateli, panuje rovnost. Je tomu ovšem přesně naopak. Norská studie ukázala, že na sebe mladí hráči navzájem vytvářejí veliký společenský tlak, aby byl jejich herní avatar v módě. Kosmetické doplňky ovšem samozřejmě zadarmo nejsou.
Fortnite je jednou z nejpopulárnějších her posledních let a každý den ho zapínají miliony lidí na celém světě. I když jde v jádru o klasickou multiplayerovou střílečku, těší se mimořádné popularitě především mezi dětmi. Díky barevné stylizované grafice zde totiž násilí nepůsobí opravdově, ale spíše vtipně, jako známe z kreslených grotesek. Hra je k dispozici zdarma, platí se pouze tzv. season passy, které dávají hráči přístup k dočasným speciálním událostem. A také kosmetickým doplňkům pro hráčova avatara. I když tematické oblečky nedávají žádnou herní výhodu a jsou jen vizuálním zpestřením, točí se v jejich prodeji miliardy dolarů ročně. Dvojice vědkyň z Metropolitní univerzity Oslo se proto pustila do zkoumání, jak ryze virtuální majetek ovlivňuje sociální vztahy mezi dospívajícími.