Využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra

Autor/ka
Rok vzniku:
2015
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Plný text
https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/65872/BPTX_2012_2_11110_0_326526_0_124043.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Cílem práce je přiblížit terapeutický přístup senzorické integrace podle Jean Ayres a zjistit, jaké jsou možnosti jeho využití v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra. Teoretická část práce nabízí základní poznatky o senzorické integraci a ergoterapii ve vztahu k poruše autistického spektra. Praktická část představuje podmínky využití senzorické integrace a terapeutické aktivity zaměřené na konkrétní poruchy senzorické integrace. Přístup senzorické integrace rozvinula ergoterapeutka. Vymezuje tři základní skupiny poruch senzorické integrace, nabízí hodnotící prvky a cílenou terapii. Na základě zjištěných údajů, je možné široké využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra, pokud mají problém se senzorickým zpracováním.

Zdroj dat
https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/65872