Sociální pedagogové by mohli pomoci snížit nerovnosti žáků. EDUin představil audit vzdělávání

Datum publikace: 08. 03. 2024
Periodikum:
forum24.ccz
Nezisková organizace EDUin představila v úterý v senátu audit vzdělávacího systému za minulý rok. Ve svých analýzách se zaměřila na zhodnocení naplňování Strategie 2030+, inovaci oborové soustavy a sociální roli škol. Ke snížení nerovností žáků ve školách by měli pomoci sociální pedagogové, jejichž pozici je potřeba legislativně ukotvit.

Podle EDUinu byly dva hlavní cíle Strategie 2030+, tedy větší zaměření na získávání kompetencí potřebných pro aktivní občanský, profesní i osobní život a snižování nerovnosti v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání a umožnit maximální rozvoj potenciálu dětí, žáků a studentů, i 5 strategických linií vhodně zvoleno, přičemž míří na nejpalčivější problémy českého vzdělávacího systému. Strategie ovšem sama o sobě neobsahuje konkrétní opatření, která by vedla k naplnění těchto cílů. „Ta jsou uvedena až v implementačních kartách, s konkrétními aktivity a termíny. V systému implementace však chybí jasné garance a konkrétní personální odpovědnosti,“ uvádí EDUin. Co se týče inovace oborové soustavy, EDUin tvrdí, že oborová struktura středního odborného vzdělávání v ČR je nastavena tak, že žáky vybízí k příliš brzké specializaci, celý systém je málo pružný a neumožňuje příliš velkou návaznost studia ani možnosti změn oboru.

Celý článek najdete zde: https://www.forum24.cz/socialni-pedagogove-by-mohli-pomoci-snizit-nerovnosti-zaku-eduin-predstavil-audit-vzdelavani

Učitelka ve třídě