- Domů
- O čem se mluví
- Posuzování připravenosti dětí na školní docházku je v Česku zastaralé, tvrdí EDUin
Posuzování připravenosti dětí na školní docházku je v Česku zastaralé, tvrdí EDUin
Datum publikace: 02. 03. 2023
Periodikum:
novinky.cz
Připravenost dětí na výuku se v ČR posuzuje podle zastaralého konceptu. S tím podle neziskové vzdělávací organizace EDUin souvisí i vysoké procento odkladů u českých předškoláků. Podle organizace v Česku přetrvává představa, že dítě má být připraveno na školu, a pokud tomu tak není, tak je třeba jej nechat dozrát. Oproti tomu nové metody chtějí vzdělávání ve škole uzpůsobit dítěti.
V analýze to uvedla odbornice společnosti EDUin Kateřina Lánská. Odklad má nyní v ČR každé páté dítě, což je výrazně větší podíl dětí než v jiných zemích. Počet dětí s odkladem povinné školní docházky navíc postupně roste. Dovednosti a chování se jako aspekt školní připravenosti k určení školní způsobilosti nepoužívají v mnohých vzdělávacích systémech v cizině už několik desetiletí Kateřina Lánská, EDUin.
Celý článek najdete zde: https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-posuzovani-pripravenosti-deti-na-skolni-dochazku-je-v-cesku-zastarale-tvrdi-eduin-40424386