- Domů
- O čem se mluví
- Nejčastěji potřebují učitelé asistenta k dětem s poruchou chování
Nejčastěji potřebují učitelé asistenta k dětem s poruchou chování
Datum publikace: 19. 07. 2024
Periodikum:
novinky.cz
Počty dětí s poruchou chování ve školách přibývá a ruku v ruce s tím se navyšují počty asistentů. Právě tyto děti obsluhuje nejvyšší počet asistentů pedagoga. Ale podle šéfky organizace SOFA zaměřující se na podporu inkluze ve školách Lenky Felcmanové by jich mohlo být i více. Při narůstajících problémech u dětí by také mohla částečně pomoci plánovaná změna učiva, kde se počítá i se zavedením výuky osobnostního a sociální rozvoje.
Podle ministerských statistik bylo v uplynulém školním roce v běžných základních školách na 19 790 dětí s poruchouchování a k nim bylo přiřazeno celkem 5976 asistentů. „Určitě to není ideální počet a mohlo by jich být více. Tyto dětimají problémy takového charakteru, že už narušují výuku. Právě kvůli tomu bývá často zpochybňována celá inkluze jako princip. S asistentem ale nemusí učitel přerušovat výuku kvůli nějakému afektu a jeho zklidnění zajistí asistent. Případně pomáhá žákovi se víc věnovat výuce, pomáhá mu s nějakou seberegulací,“ řekla NovinkámFelcmanová.
Celý článek najdete zde: https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly-nejcasteji-potrebuji-ucitele-asistenta-k-detem-s-poruchou-chovani-40480598