- Domů
- O čem se mluví
- Marketing nikotinových sáčků míří zcela evidentně na malé děti, říká adiktolog
Marketing nikotinových sáčků míří zcela evidentně na malé děti, říká adiktolog
Datum publikace: 28. 11. 2022
Periodikum:
wave.rozhlas.cz
„Dnešní dospívající žijí ve velmi estetickém světě a už pro ně nejsou zajímavé ‚špinavé' drogy. Dbají o svou sebeprezentaci, chtějí o sobě říkat hezké věci,“ myslí si adiktolog Adam Kulhánek. „Není reálný cíl, že dítě návykovou látku nikdy neužije, to se nestane. Cíl je, aby experimentovalo v co nejpozdějším věku a co nejkratší dobu.“
S rodiči a preventivními pracovníky teď Kulhánek nejvíc řeší rozšíření tabákových výrobků a nikotinových produktů. „Obzvlášť problematické jsou nikotinové sáčky. Celulózový sáček napuštěný nikotinem, různými sladily a aditivy si může dneska koupit úplně každý. Obaly těchto sáčků jsou trendy a velmi barevné, objektivně cílí na malé děti,“ upozorňuje odborník. Výrobek má navíc podle adiktologa vysoký potenciál vyvolat fyzickou závislost. „Sáčky mají příchutě jako žvýkačka, energetický nápoj nebo cukrová vata – to jsou typy chutí, které nepreferují dospělí kuřáci, ale děti.“
Celý článek a rozhovor najdete zde: https://wave.rozhlas.cz/marketing-nikotinovych-sacku-miri-zcela-evidentne-na-male-deti-rika-adiktolog-8870850
![Dva mladí kluci si hrají na mobilu Dva mladí kluci si hrají na mobilu](/sites/default/files/styles/news_manual_crop_style/public/2022-11/xpokemon-pokemon-go-phone-game-159395_0.jpeg,qitok=SAHkQOLV.pagespeed.ic.lbKQ2ssO-d.jpg)