Marketing nikotinových sáčků míří zcela evidentně na malé děti, říká adiktolog

Datum publikace: 28. 11. 2022
Periodikum:
wave.rozhlas.cz
„Dnešní dospívající žijí ve velmi estetickém světě a už pro ně nejsou zajímavé ‚špinavé' drogy. Dbají o svou sebeprezentaci, chtějí o sobě říkat hezké věci,“ myslí si adiktolog Adam Kulhánek. „Není reálný cíl, že dítě návykovou látku nikdy neužije, to se nestane. Cíl je, aby experimentovalo v co nejpozdějším věku a co nejkratší dobu.“

S rodiči a preventivními pracovníky teď Kulhánek nejvíc řeší rozšíření tabákových výrobků a nikotinových produktů. „Obzvlášť problematické jsou nikotinové sáčky. Celulózový sáček napuštěný nikotinem, různými sladily a aditivy si může dneska koupit úplně každý. Obaly těchto sáčků jsou trendy a velmi barevné, objektivně cílí na malé děti,“ upozorňuje odborník. Výrobek má navíc podle adiktologa vysoký potenciál vyvolat fyzickou závislost. „Sáčky mají příchutě jako žvýkačka, energetický nápoj nebo cukrová vata – to jsou typy chutí, které nepreferují dospělí kuřáci, ale děti.“

Celý článek a rozhovor najdete zde: https://wave.rozhlas.cz/marketing-nikotinovych-sacku-miri-zcela-evidentne-na-male-deti-rika-adiktolog-8870850

Dva mladí kluci si hrají na mobilu