- Domů
- Odborná knihovna
- Využití BOSU ve vyučovacích hodinách školní tělesné výchovy
Využití BOSU ve vyučovacích hodinách školní tělesné výchovy
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2013
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ne
- Podrobnosti o dokumentu
-
1. část - Stabilizační cvičení: BOSU je název pro cvičební pomůcku - balanční plošinu (zkratka z anglického názvu Both Sides Up). Autorky navazují na článek o základních možnostech využití této pomůcky ve školní a sportovní tělesné výchově, který byl uveden v čísle 6/2011. Vysvětlují pojem stabilizační cvičení a pravidla pro využití těchto cvičení na BOSU. Předkládají cvičební řadu, kde je uplatněna metoda senzomotorické stimulace (doplněno názornými fotografiemi s popisem).
Vařeková, Jitka a Botlíková, Vladana. Využití BOSU ve vyučovacích hodinách školní tělesné výchovy. Část 1, Stabilizační cvičení. Tělesná výchova a sport mládeže: odborný časopis pro učitele, trenéry a cvičitele, 2013, 79(1), s. 36-40. ISSN 1210-7689. https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001440133&local_base=ANL.
2. část - Rozcvička: Balanční podložka BOSU (půlmíč s pevnou základnou) stále více nabývá na popularitě. Ve 2. části textu o využití BOSU v hodinách tělesné výchovy autorky nabízejí zajímavé možnosti procvičení celého těla - BOSU ve velkém kruhu, v malém kruhu, ve dvou paralelních řadách s rozestupy a bez rozestupů (doplněno fotografiemi a obrázky). Upozornění na výhody, ale také určité nevýhody pomůcky.
Vařeková, Jitka a Botlíková, Vladana. Využití bosu ve vyučovacích hodinách školní tělesné výchovy. Část 2, Rozcvička. Tělesná výchova a sport mládeže: odborný časopis pro učitele, trenéry a cvičitele, 2013, 79(2), s. 33-37. ISSN 1210-7689. https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001463994&local_base=ANL.
3. část - Cvičení ve dvojicích či skupinách: Další část metodického návodu, jak využít balanční podložku BOSU, tentokrát pro cvičení ve dvojicích, trojicích nebo čtveřicích. Oproti rozvoji individuálních pohybových dovedností podporuje i dovednosti sociální (podpora komunikace, spolupráce, hravosti i smyslu pro humor). Poskytování dopomoci, provázení nevidomého a další hry ve skupinách (doplněno fotografiemi).
Vařeková, Jitka a Botlíková, Vladana. Využití BOSU ve vyučovacích hodinách školní tělesné výchovy. Část 3, Cvičení ve dvojicích či skupinách. Tělesná výchova a sport mládeže: odborný časopis pro učitele, trenéry a cvičitele, 2013, 79(3), s. 32-34. ISSN 1210-7689. https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001469194&local_base=ANL.
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001440133&local_base=ANL
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Tělesná výchova a sport mládeže : odborný časopis pro učitele, trenéry a cvičitele, Roč. 79, č. 1 (2013)