- Domů
- Odborná knihovna
- Výchova ke kulturní otevřenosti
Výchova ke kulturní otevřenosti
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2007
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ne
- Podrobnosti o dokumentu
-
Předsudky v myšlení a jejich odbourávání - metody vedení žáků ke kulturní otevřenosti. Problémy, se kterými se v tomto směru nejčastěji učitelé ve škole setkávají - rasismus, národnostní nesnášenlivost apod. Způsoby, jakými lze ovlivnit mínění a jednání dětí (zejména v období puberty) - zkušenosti a názory žáků jako východisko, využití jejich nápadů a představ jako prostředku sebepoznání a cesty k formulování otázek, které je třeba řešit. Autor ilustruje tuto metodu na projektu zaměřeném na romské etnikum a jeho kulturu. Důležitost působení učitele, jeho postojů a tolerance.
Bednář, Ondřej. Výchova ke kulturní otevřenosti. Moderní vyučování, 2007, 13(10), s. 16-18. ISSN 1211-6858.
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001111558&local_base=ANL
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Moderní vyučování, Roč. 13, č. 10 (2007)