- Domů
- Odborná knihovna
- Gramotnost : učitelská abeceda
Gramotnost : učitelská abeceda
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2013
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ne
- Podrobnosti o dokumentu
-
Nejintenzivnější učení oprávněně spojujeme s dětstvím a kapacita předškolních dětí vstřebávat kvanta dat je obrovská. Podle autora článku, psychologa Václava Mertina, je lepší "přetěžování" dítěte v kroužcích, než jeho ponechání bez dostatečných podnětů. Jaké dovednosti a vědomosti dítě potřebuje do budoucího života. Důležitost čtenářské gamotnosti a jejího započetí s ohledem na individuální úroveň dítěte. Nutná pro běžný život je i sociální gramotnost. Podle autora není správné dítě uměle brzdit, když zvládá látku 1. třídy již v mateřské škole.
Mertin, Václav. Gramotnost: učitelská abeceda. Informatorium: časopis pro výchovu dětí od 3-8 let v mateřských školách a školních družinách, 2013, 20(6), s. 15. ISSN 1210-7506.
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001458763&local_base=ANL
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Informatorium : časopis pro výchovu dětí od 3-8 let v mateřských školách a školních družinách, Roč. 20, č. 6 (2013)