- Domů
- O čem se mluví
- Školy mají rozvíjet nadané žáky, učitelé je však často nepoznají
Školy mají rozvíjet nadané žáky, učitelé je však často nepoznají
Datum publikace: 18. 08. 2022
Periodikum:
iportal24.cz
Základní a střední školy stále nedokážou dostatečně rozvíjet nadané žáky. Školy podle České školní inspekce registrují asi 42 000 nadaných a 1000 mimořádně nadaných, ve skutečnosti je ale takových žáků asi kolem 180 000. Učitelé často neumí talent rozeznat nebo neví, jak ho u dětí podporovat.
Inspektoři to zjistili při návštěvách v asi 1000 školách a při průzkumu, kterého se zúčastnilo 3300 základních a 1020 středních škol.
Od inkluze se počet nadaných snižuje
Posílení podpory nadaných předpokládala takzvaná inkluzivní reforma, která před šesti lety zavedla nové financování společného vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných školách. Zatímco počet žáků se znevýhodněním ale od zahájení inkluzivní reformy do uplynulého školního roku vzrostl ze zhruba 80 000 na 112 000, evidence mimořádně nadaných se naopak snížila ze zhruba 1000 na 770. Školy se tak podle inspekce soustředí víc na podporu handicapovaných než nadaných.
Celý článek najdete zde: https://www.iportal24.cz/featured/skoly-maji-rozvijet-nadane-zaky-ucitele-je-vsak-casto-nepoznaji/