- Domů
- Odborná knihovna
- Speciální vzdělávací potřeby: spor o realizaci ve školách
Speciální vzdělávací potřeby: spor o realizaci ve školách
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2013
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ne
- Podrobnosti o dokumentu
-
Pojem speciální vzdělávací potřeby se týká žáků a studentů, kteří trpí určitým znevýhodněním (zdravotním či sociálním), jež je omezuje ve standardním vzdělávání v tzv. hlavním vzdělávacím proudu. V praxi jsou pro ně určeny dobře fungující speciální školy, včetně praktických škol. Avšak ze strany radikálních zastánců totální inkluze všech žáků do běžných škol se nyní požaduje, aby speciální a praktické školy byly zrušeny. Probíhají k tomu polemiky, které shrnuje tento příspěvek. Autor formuluje vlastní stanovisko zdůrazňující také roli, kterou by v záležitosti vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami měl mít pedagogický výzkum.
Průcha, Jan. Speciální vzdělávací potřeby: spor o realizaci ve školách. Pedagogika: časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 2013, 63(2), s. 242-251. ISSN 0031-3815.
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001463971&local_base=ANL
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, Roč. 63, č. 2 (2013)