- Domů
- Odborná knihovna
- Příliš chytré děti : ve školách se ztrácejí nadaní žáci
Příliš chytré děti : ve školách se ztrácejí nadaní žáci
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2013
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ne
- Podrobnosti o dokumentu
-
Nadané děti se dají rozdělit do šesti základních typů: úspěšné nadané dítě, vysoce tvořivé nadané dítě, nadané dítě maskující své schopnosti atd. Při diagnostikování nadání se u nás téměř výhradně používají Wechslerovy inteligenční testy nebo Woodcock-Johnsonův test kognitivních schopností. Pro úspěšnost dítěte ale není podstatné nadání, důležitá je jeho motivovanost, kvalita paměti, podpora rodiny i školy. Výuka by proto měla nadaným žákům nabídnout širokou škálu možností a šancí, aby si v nich našli prostor pro svůj rozvoj. Uveden příklad úspěšné práce s nadanými žáky v brněnské Základní škole Úvoz.
Portešová, Šárka. Příliš chytré děti: ve školách se ztrácejí nadaní žáci. Učitelské noviny: týdeník pro učitele a přátele školy, 2013, 116(33), s. 4-6. ISSN 0139-5718.
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001482785&local_base=ANL
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy, Roč. 116, č. 33 (2013)