Podmienky spolupráce učitel’ov a rodičov rómskych žiakov so špeciálnymi a výchovno-vzdelávacími potrebami

Autor/ka
Rok vzniku:
2013
Jazyk dokumentu
Slovenština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ne
Podrobnosti o dokumentu

Kvalitativní průzkum podmínek spolupráce školy a romské rodiny ze sociálně znevýhodněného prostředí v procesu školní intergrace žáka. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů s učiteli, kteří pracují s romskými žáky se specifickými vzdělávacími potřebami, je prezentován přehled faktorů ovlivňujících kvalitu spolupráce školy a romské rodiny. Z výsledků vyplývá, že kvalita spolupráce je ovlivněna jak specifiky romské komunity, tak osobnostními a odbornými předpoklady učitelů a ostatních odborníků. V závěru autoři navrhují doporučení směřující k podpoře spolupráce romské rodiny a školy.

Turzák, Tomáš a Turzáková, Jana. Podmienky spolupráce učitel'ov a rodičov rómskych žiakov so špeciálnymi a výchovno-vzdelávacími potrebami. Speciální pedagogika: časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky, 2013, 23(4), s. 328-335. ISSN 1211-2720.

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001488007&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky, Roč. 23, č. 4 (2013)