Integrace je tvořivý proces, nejde sama od sebe

Autor/ka
Rok vzniku:
2009
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Podrobnosti o dokumentu

Článek typu rozhovoru věnovaný problematice integrace postiženého dítěte v mateřské škole.

Rozhovor s psycholožkou o problematice integrace handicapovaných dětí v předškolním věku. Faktory ovlivňující smysluplnost integrace. Diagnostika jako základní podmínka zapojení handicapovaného dítěte - zjištění jeho možností, schopností apod. Význam integrace z hlediska zdravých dětí. Reakce rodičů zdravých dětí na integraci postiženého dítěte v mateřské škole - obavy z nedostatku pozornosti vůči zdravým dětem, nejistota v přístupu k postiženým apod. Spolupráce s rodiči postiženého dítěte. Nebezpečí syndromu vyhoření u rodičů postiženého dítěte - možnosti prevence této situace. Různé reakce na handicap dítěte ze strany rodičů - vyrovnávání se s realitou a její přijímání, rozdíly v typu handicapu, způsobu, jakým k němu došlo (vrozený, získaný) atd.

Filípková, Lenka. Integrace je tvořivý proces, nejde sama od sebe. Informatorium: časopis pro výchovu dětí od 3-8 let v mateřských školách a školních družinách, 2009, 16(8), s. 8-10. ISSN 1210-7506.

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001291437&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Informatorium, Roč. 16, č. 8 (2009)