- Domů
- O čem se mluví
- Kolik kroužků už je moc? Důležitější je ptát se, kdo je vede a co dítěti přinášejí
Kolik kroužků už je moc? Důležitější je ptát se, kdo je vede a co dítěti přinášejí
Datum publikace: 12. 08. 2025
Periodikum:
archiv.hn.cz
Ze školy rovnou na fotbal, kytaru, aerobik nebo výtvarku. Jednou z výzev začátku školního roku je pro mnohé rodiče poskládat týdenní rozvrh svých dětí tak, aby se po vyučování mohly věnovat svým zájmům, stíhaly se připravovat do školy a měly přitom čas i na odpočinek a spontánní hru s kamarády. Míru organizovaného a neorganizovaného programu volí každá rodina podle svých vlastních kritérií a tím hlavním zůstávají preference samotných dětí. Často ale hraje roli i cena a dostupnost kroužků, ambice rozvíjet nadání dětí a někdy také strach, aby neskončily celé odpoledne na telefonu nebo na tabletu.
odle výzkumu Sociologického ústavu AV ČR o volném čase dětí staršího školního věku mají české děti ve věku 11–15 let ve všední den obvykle dvě až šest hodin volného času, kdy nejsou ve škole, nespí a nevěnují se domácím úkolům. Nejraději ho tráví sportem a pohybovými aktivitami, u dívek se pak mezi oblíbenými činnostmi objevuje komunikace s kamarády a kamarádkami, výtvarné činnosti, čas strávený na internetu či sociálních sítích a čtení.
Celý článek najdete zde: https://archiv.hn.cz/c1-67772580-kolik-krouzku-uz-je-moc-dulezitejsi-je-ptat-se-kdo-je-vede-a-co-diteti-prinaseji
