- Domů
- Odborná knihovna
- Špecifiká inkluzívnej edukácie rómskych žiakov pochádzajúcich zo sociálne znevýhodneného prostredia
Špecifiká inkluzívnej edukácie rómskych žiakov pochádzajúcich zo sociálne znevýhodneného prostredia
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2012
- Jazyk dokumentu
-
Slovenština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Podrobnosti o dokumentu
-
Článek věnovaný problematice inkluzivního vzdělávání romských žáků pocházejících ze sociálně znevýhodněného prostředí.
Dlouhodobě řešená otázka romských žáků v slovenských školách. Zvláštnosti jejich inkluzivního vzdělávání v porovnání se zdravotně postiženými žáky. Autor upozorňuje na největší problémy a snaží se podat nestranný pohled na řešení této problematiky vzhledem k budoucnosti. Iniciativy zaměřené na udržení romských dětí ve školách, rozšíření přístupu k zaměstnanosti a překonání diskriminace Romů. Navrhovaná opatření v oblasti výchovy a vzdělávání. Multikulturní výchova jako strategický cíl integrace a inkluze.
Horňák, Ladislav. Špecifiká inkluzívnej edukácie rómskych žiakov pochádzajúcich zo sociálne znevýhodneného prostredia. Speciální pedagogika: časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky, 2012, 22(4), s. 259-277. ISSN 1211-2720.
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001430350&local_base=ANL
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Speciální pedagogika, Roč. 22, č. 4 (2012)