- Domů
- Odborná knihovna
- Profesní kompetence učitelů mateřských škol
Profesní kompetence učitelů mateřských škol
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2016
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ano
- Podrobnosti o dokumentu
-
Cíle, metody a výsledky výzkumného šetření v rámci grantového projektu s názvem Vzdělávání učitelů mateřských škol. V předvýzkumné fázi byly zpracovány 4 případové studie učitelů mateřských škol s různou kvalifikací ověřující funkčnost vypracovaných dotazníků. Vlastní výzkumné šetření zahrnovalo dotazníkové šetření mezi 96 učiteli mateřských škol a strukturované rozhovory se 7 odborníky na předškolní výchovu a vzdělávání. V dotazníku učitelé hodnotili význam profesních kompetencí a dostatečnost jejich rozvoje během přípravného vzdělávání, v rozhovorech vyjadřovali odborníci názor na současný systém počáteční přípravy učitelů mateřských škol. Odborníci se shodovali v tom, že současný trojkolejný systém vzdělávání učitelů mateřských škol není v pořádku, neshodovali se však v názoru na řešení problému.
SMOLÍKOVÁ, Anna, BOBKOVÁ, Petra a KROPÁČKOVÁ, Jana. Profesní kompetence učitelů mateřských škol = Professional competencies of nursery school teachers. E-pedagogium: nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice, s ohledem na pedagogiku, speciální pedagogiku a didaktiky oborů, 2016, 2016(3), s. 53-64 [cit. 2019-02-04]. ISSN 1213-7758.
- Zdroj dat
-
http://old.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2016/e-Pedagogium_3-2016_online.pdf
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
E-pedagogium, Roč. 2016, č. 3