Profesní kompetence učitelů mateřských škol

Autor/ka
Rok vzniku:
2016
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Cíle, metody a výsledky výzkumného šetření v rámci grantového projektu s názvem Vzdělávání učitelů mateřských škol. V předvýzkumné fázi byly zpracovány 4 případové studie učitelů mateřských škol s různou kvalifikací ověřující funkčnost vypracovaných dotazníků. Vlastní výzkumné šetření zahrnovalo dotazníkové šetření mezi 96 učiteli mateřských škol a strukturované rozhovory se 7 odborníky na předškolní výchovu a vzdělávání. V dotazníku učitelé hodnotili význam profesních kompetencí a dostatečnost jejich rozvoje během přípravného vzdělávání, v rozhovorech vyjadřovali odborníci názor na současný systém počáteční přípravy učitelů mateřských škol. Odborníci se shodovali v tom, že současný trojkolejný systém vzdělávání učitelů mateřských škol není v pořádku, neshodovali se však v názoru na řešení problému.

SMOLÍKOVÁ, Anna, BOBKOVÁ, Petra a KROPÁČKOVÁ, Jana. Profesní kompetence učitelů mateřských škol = Professional competencies of nursery school teachers. E-pedagogium: nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice, s ohledem na pedagogiku, speciální pedagogiku a didaktiky oborů, 2016, 2016(3), s. 53-64 [cit. 2019-02-04]. ISSN 1213-7758.

Zdroj dat
http://old.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2016/e-Pedagogium_3-2016_online.pdf
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
E-pedagogium, Roč. 2016, č. 3