- Domů
- Odborná knihovna
- Postoje českých pedagogů k typickým charakteristikám nadaných žáků s dyslexií, k jejich identifikaci a vzdělávání
Postoje českých pedagogů k typickým charakteristikám nadaných žáků s dyslexií, k jejich identifikaci a vzdělávání
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2010
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ano
- Podrobnosti o dokumentu
-
Příspěvek se zabývá otázkou postojů pedagogů základních škol k vybraným behaviorálním a kognitivním charakteristikám rozumově nadaných žáků s dyslexií a problematikou identifikace a vzdělávání těchto žáků. Výzkum je v současnosti realizován jako řecko-česká mezikulturní studie, avšak analyzována a interpretována jsou pouze česká data. Správná identifikace charakteristik spojených s projevy "nadaného žáka" a "žáka s poruchou učení". Možnost souběhu schopnosti a handicapu v procesu učení (zejména v rámci českého jazyka). Dyslektici mohou v řeči používat bohatý slovník, ale často nejsou schopni se adekvátně vyjádřit v písemném projevu.
Portešová, Šárka a Budíková, Marie. Postoje českých pedagogů k typickým charakteristikám nadaných žáků s dyslexií, k jejich identifikaci a vzdělávání. Pedagogická orientace, 2010, 20(2), s. 55-76. ISSN 1211-4669.
- Související obsah
-
Problematikou specifických poruch učení (dyslexie, dysgrafie aj.) a jejich nápravě se na portále Šance Dětem věnují články:
- od Renáty Faltýnové s názem "Problémy s učením"
- od Miloslavy Rutové s názvem "Kineziologie - náprava poruch učení u dětí".
- Zdroj dat
-
http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2010/pedor_10_2_posotojeceskychpedagogu_portesovabudikova.pdf
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Pedagogická orientace, Roč. 20, č. 2 (2010)