- Domů
- Odborná knihovna
- Od předškolní výchovy k předškolnímu vzdělávání a zpátky k předškolní výchově: cesta od nedokonalé zmenšeniny dospělého k autonomní osobnosti
Od předškolní výchovy k předškolnímu vzdělávání a zpátky k předškolní výchově: cesta od nedokonalé zmenšeniny dospělého k autonomní osobnosti
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2016
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ano
- Podrobnosti o dokumentu
-
Vztah k předškolnímu dítěti a názory na jeho výchovu prošly hlubokou proměnou. S pojetím dítěte jako autonomního jedice se setkáváme až u Komenského. Avšak až společná veřejná institucionální výchova poskytla příležitost poznat u větší skupiny dětí jejich typické zájmy a specifické schopnosti. Jako základní edukační strategie se nabízí hra coby přirozená spontánní činnost, která je dítěti vlastní a tvoří osu veškerých jeho aktivit. Dítě a hra - stručný pohled do historie. Osobnostně orientovaná předškolní výchova v teorii profesora Zdeňka Heluse: vrátit se k dětské hře, nebát se hru uvolnit a osvobodit ji od permanentních snah jejího didaktického využití. Hra vytváří prostor pro samostatné a odpovědné jednání dítěte, které by mělo být podpořeno mravním vedením.
OPRAVILOVÁ, Eva a KROPÁČKOVÁ, Jana. Od předškolní výchovy k předškolnímu vzdělávání a zpátky k předškolní výchově: cesta od nedokonalé zmenšeniny dospělého k autonomní osobnosti. Pedagogika: časopis pro pedagogickou theorii a praxi, 2016, 66(1), s. 39-50. ISSN 0031-3815.
- Zdroj dat
-
http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?attachment_id=11407&edmc=11407
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Pedagogika: časopis pro pedagogickou theorii a praxi, Roč. 66, č. 1 (2016)