Nová maturitní zkouška pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami

Autor/ka
Rok vzniku:
2006
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ne
Podrobnosti o dokumentu

Koncepce nové maturitní zkoušky (MZ) pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami vychází z modelu pro nepostiženou populaci. Klíčovou roli hraje správné uzpůsobení podmínek MZ míře postižení žáka. Charakter a míru úprav určuje ředitel školy na základě doporučení poradenského odborníka. Úpravy spočívají především na navýšení časového limitu pro vypracování jednotlivé zkoušky. Spektrum dalších úprav je velmi široké a umožňuje individuální přístup ke každému žákovi.

Potíže žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) jsou v maturitní zkoušce zohledněny. Žáci jsou pro potřeby maturity rozděleni do skupin podle charakteru a míry úprav podmínek testování. Zařazení žáka do skupiny je v kompetenci ředitele školy, který v tomto ohledu spolupracuje se školským poradenským zařízením. Žák se SVP vykonává zkoušku v samostatné učebně, odděleně od ostatních žáků.

VÍTKOVÁ, Monika. Nová maturitní zkouška pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Díl 1. Učitelské noviny, 2006, 109(41), s. 22. ISSN 0139-5718. https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001033629&local_base=ANL.

VÍTKOVÁ, Monika. Nová maturitní zkouška pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Díl 2. Učitelské noviny, 2006, 109(44), s. 22. ISSN 0139-5718. https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001038536&local_base=ANL.

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001033629&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Učitelské noviny, Roč. 109, č. 41 (2006)