Mluvený, nebo znakový jazyk : co je lepší pro vzdělávání neslyšících dětí?

Autor/ka
Rok vzniku:
2011
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ne
Podrobnosti o dokumentu

Shrnutí výsledků mezinárodního výzkumu, který se zabýval různými přístupy k jazykovému rozvoji sluchově postižených dětí školního a předškolního věku. Výsledky programů založených na mluveném jazyce a programů založených na znakování tzv. totální komunikace a bilingvální vzdělávání.

Informace k článku čerpány z knihy: Evidence-based Practice in Educating Deaf and Hard-Of-Hearing Students, Oxford University Press, 2010 (Marschark, M., Spencer, P. E.).

Pabian, Petr. Mluvený, nebo znakový jazyk: co je lepší pro vzdělávání neslyšících dětí?. Info zpravodaj: magazín informačního centra o hluchotě FRPSP, 2011, 19(2), s. 13-15.

Související obsah

K problematice aktivit sluchově postižených jsou na portále Šance Dětem k dispozici:

- sekce článků "Děti se sluchovým postižením"

- videodokument s názvem "Maťův příběh: Genetická porucha sluchu"

- článek od Ivany Horváthové s názvem "Vzdělávání dětí se sluchovým postižením"

- článek od Michala Jurovčíka s názvem "Vrozené vývojvé vady ucha a poruchy sluchu u dětí"

- článek od Adély Hanákové s názvem "Rodič se sluchovým postižením a zdravé dítě"

- článek od Pavola a Alžběty Jantových s názvem "Volný čas dětí se sluchovým postižením".

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001355770&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Info zpravodaj : magazín informačního centra o hluchotě FRPSP, Roč. 19, č. 2 (2011)