Kontakt s nadáním jako jedna z důležitých proměnných ovlivňujících postoj pedagogů a rodičů k mimořádně nadaným žákům a jejich vzdělávání

Autor/ka
Rok vzniku:
2009
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ne
Podrobnosti o dokumentu

Výzkum postojů pedagogů i širší rodičovské veřejnosti k problematice nadání a k otázkám vzdělávání mimořádně nadaných žáků je v České republice nový. Příspěvek mapuje důležité determinanty vzniku těchto postojů jak u pedagogů prvního i druhého stupně ZŠ, tak u rodičů dětí základních škol. Zabývá se zejména otázkou, jakou roli hraje při utváření těchto postojů proměnná, jež bývá v zahraničních výzkumech označování jako "kontakt s nadáním", a jak tato proměnná ovlivňuje postoj k devíti vybraným kategoriím vytvořeným analýzou Škály postojů k nadání.

Portešová, Šárka, Budíková, Marie a Koutková, Helena. Kontakt s nadáním jako jedna z důležitých proměnných ovlivňujících postoj pedagogů a rodičů k mimořádně nadaným žákům a jejich vzdělávání. Pedagogika: časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 2009, 59(1), s. 38-53. ISSN 0031-3815.

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001220402&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, Roč. 59, č. 1 (2009)