Jak se dítě vyrovnává a učí se vyrovnávat s životními nároky

Autor/ka
Rok vzniku:
2009
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Monografie a sborník
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

V rámci svého výzkumu nechávám skládat dítě společně s rodičem stavebnici Lego. Jedno dítě si kostky vezme a složí je, druhé dítě za pomoci rodiče stavebnici skládá půl hodiny, až ji složí. Třetí dítě složí něco jiného, než co bylo zadané a čtvrté skládanku zahodí a pláče, že je to hloupá hra. Stejně tak v pozdějším věku člověk může určitou situaci vnímat jako zábavu, jiný stejnou situaci jako výzvu, se kterou se chce vypořádat, další si situaci přetvoří podle svých schopností a nebo se vzdá a cítí vztek či frustraci. Pedagogové, psychologové, rodiče i politici si kladou otázku, jak se u dítěte vyvíjejí vlastnosti, schopnosti a dovednosti, které mu později pomůžou obstát v životě. Jak můžeme předejít selhání ve formě agresivního chování, či úniku do závislosti na alkoholu, drogách nebo jiných věcech? V posledních letech byl v našem kulturním okruhu též zaznamenán nárůst depresí u dětí a projevy deprese ve stále mladším věku.

Zdroj dat
https://web.archive.org/web/20220120133741/https://self-efficacy.webnode.cz/_files/200000017-edb35eead6/Jak%20se%20d%C3%ADt%C4%9B%20vyrovn%C3%A1v%C3%A1%20a%20u%C4%8D%C3%AD%20se%20vyrovn%C3%A1vat%20s%20%C5%BEivotn%C3%ADmi%20n%C3%A1roky.pdf