Hledat pevnou hranici mezi mentálně postiženými a sociálně znevýhodněnými je nesmysl

Autor/ka
Rok vzniku:
2010
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Známý dětský psycholog se kriticky vyjadřuje k současným trendům ministerstva školství, které prosazuje velmi rozsáhlou integraci mentálně postižených dětí a dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí do běžných základních škol. Nelíbí se mu oddělení mentální retardace, která souvisí s vrozenými schopnostmi od mentální retardace, která vznikla v souvislosti s nepodnětným prostředím. Ne každé z těchto dětí, jak s mentálním, tak se sociálním handicapem, se smíří s tím, že ostatní děti jsou úspěšnější, že se učí něco jiného.

Mertin, Václav. Hledat pevnou hranici mezi mentálně postiženými a sociálně znevýhodněnými je nesmysl. Učitelské noviny: týdeník pro učitele a přátele školy, 2010, 113(22), s. 8-9. ISSN 0139-5718.

 

Zdroj dat
http://www.ucitelskenoviny.cz/index.php/www.evaluace.cz?archiv&clanek=5337
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy, Roč. 113, č. 22 (2010)