Dětem přibylo informatiky na úkor planet nebo Newtona. Chyba, míní experti

Datum publikace: 06. 10. 2022
Periodikum:
idnes.cz
Žáci škol se měli zlepšit v práci na počítači. Ale ministerstvo školství se dostalo před Sofiinu volbu. Jaký předmět či jakou látku omezit či škrtnout, aby na informatiku zbyl dostatek času? Školáci tak přišli o Sluneční soustavu nebo Newtonovy zákony. Nenaučí se ale ani pracovat v programech typu Word, Excel nebo PowerPoint. Experti toto nové pojetí informatiky kritizují.

„Škrtnul se Ohmův zákon, archeologické nálezy na našem území nebo osobnosti antiky, což je zavádějící vyřadit. Část dětí programování baví, ale jako u každé aktivity to není pro každého. Například ne pro děti, které nemají logické myšlení,“ popisuje učitelka informatiky a vedoucí sekce základního školství ve spolku Pedagogická komora Markéta Emmer Illová. Dodává, že škrty, které ministerstvo v malé revizi rámcových vzdělávacích programů udělalo, působí zmatečně. „Opravdu to vypadá, že se škrtalo od stolu,“ rozčiluje se. Za pravdu jí dává i její kolega ze spolku, který na problém dlouhodobě poukazuje, Radek Sárközi. Stejně jako Emmer Illová ani on není principiálně proti zařazení a důrazu na programování, ale ne na úkor ostatní látky.

Celý článek najdete zde: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/skolstvi-vyuka-informatiky-programovani-skrty-v-ucivu.A220922_180609_domaci_imat

Dítě pracuje na počítači