- Domů
- Odborná knihovna
- Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě ve škole: doporučené postupy pro pracovníky škol
Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě ve škole: doporučené postupy pro pracovníky škol
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2023
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Monografie a sborník
- Obálka - Obrázky
-
- Obsah
-
- Plný text
-
https://www.msmt.cz/file/62286/
- Online dostupnost
-
Ano
- Podrobnosti o dokumentu
-
Vážené čtenářky, vážení čtenáři, řada průzkumů z posledních let, podpořených každodenními zkušenostmi lidí, kteří se problematice ohrožených dětí dlouhodobě věnují, ukazuje, že nejrůznější formy týrání, zneužívání a zanedbávání dětí jsou mnohem častějším jevem, než zachycují oficiální statistiky. Klíčovým místem včasné identifikace ohroženého dítěte jsou právě školy, resp. pracovníci škol a školských zařízení. Ve škole se s dětmi vídají pravidelně a mají tak možnost všimnout si nejen „viditelných“ projevů, jako jsou např. modřiny, ale také změn v chování a dlouhodobých projevů, které ostatním odborníkům zůstanou často skryty. Mají tak v systému péče o děti jedinečnou a nezastupitelnou roli – možnost včas rozpoznat ohrožené dítě a iniciovat pro něj včasnou pomoc.
Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě ve škole: doporučené postupy pro pracovníky škol. 1. vydání. Praha: Nadace Sirius, 2023. 84 stran. ISBN 978-80-909017-2-8.
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=003599935&local_base=NKC