Srovnání motorických dovedností žáků ZŠ praktických

Autor/ka
Rok vzniku:
2013
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ne
Podrobnosti o dokumentu

Autor prezentuje výsledky výzkumů zaměřených na porovnání motorických dovedností a výkonů žáků s lehkým mentálním postižením (LMP) s běžnou populací, a to jak v motorice jemné, tak hrubé. Dále srovnání výsledků žáků romských a neromských, kteří mají diagnostikované LMP. Pro sběr dat byly použity standardizované testy (Jebsen Taylor Hand Function Test, Test of Gross Motor Development). Výzkumné soubory tvořilo 172 žáků 4. a 5. tříd ZŠ praktických a běžných ZŠ. U žáků s LMP byly výkony horší o cca 20% v jemné motorice a o 15% v oblasti motoriky hrubé. Mezi romskými a neromskými žáky ZŠ praktické nebyl zjištěn statisticky významný rozdíl.

Zikl, Pavel. Srovnání motorických dovedností žáků ZŠ praktických. Speciální pedagogika: časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky, 2013, 23(4), s. 279-294. ISSN 1211-2720.

 

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001488034&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky, Roč. 23, č. 4 (2013)