- Domů
- Odborná knihovna
- Speciální školství: luxus, nebo ponížení? : několik necitlivých poznámek k úplné inkluzi
Speciální školství: luxus, nebo ponížení? : několik necitlivých poznámek k úplné inkluzi
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2012
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ne
- Podrobnosti o dokumentu
-
Reakce na trend současného školství - zrušení praktických škol a začlenění jejich žáků do běžných tříd základní školy (tzv. úplná inkluze). Argumenty autorky článku proti této teorii - každé dítě má jedinečné charakteristiky, zájmy, schopnosti a vzdělávací potřeby a systém vzdělávání by měl vyhovět všem potřebám v jejich šíři. Není proto možné vytvořit univerzální školu, protože specifické potřeby vyžadují specifické pedagogické a didaktické postupy, které normálně aprobovaný učitel nemůže umět naplnit v celé šíři.
Sengerová, Barbora. Speciální školství: luxus, nebo ponížení?: několik necitlivých poznámek k úplné inkluzi. Rodina a škola: časopis pro všechny rodiče a učitele, 2012, 59(2), s. 24-25. ISSN 0035-7766.
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001385007&local_base=ANL
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Rodina a škola : časopis pro všechny rodiče a učitele, Roč. 59, č. 2 (2012)