- Domů
- Odborná knihovna
- Špatné nejsou děti, ale metody vzdělávání
Špatné nejsou děti, ale metody vzdělávání
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2013
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ne
- Podrobnosti o dokumentu
-
Autoři kritizují současné základní školství za to, že "připravuje" děti na život v jednadvacátém století nefungujícími metodami ze století devatenáctého. Ve výuce se stále používá memorování a dril, pochopení učiva mnoha žákům uniká. I když se traduje, že matematika rozvíjí logické myšlení, na základních školách to neplatí. Žáci se zde učí matematiku nazpaměť, aniž by pochopili souvislosti a proč výsledek je takový, jaký je. Z mezinárodních výzkumů sice vyplývá, že naši žáci znalosti mají, ale nedovedou s nimi pracovat a využít je.
Botlík, Oldřich a Souček, David. Špatné nejsou děti, ale metody vzdělávání. Učitelské noviny: týdeník pro učitele a přátele školy, 2013, 116(35), s. 12. ISSN 0139-5718.
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001488038&local_base=ANL
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy, Roč. 116, č. 35 (2013)