- Domů
- Odborná knihovna
- Rodičovský konflikt a školní zátěž studentů gymnázií
Rodičovský konflikt a školní zátěž studentů gymnázií
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2014
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ano
- Podrobnosti o dokumentu
-
Předkládaná studie se zaměřuje na zkoumání vztahu mezi rodičovským konfliktem a stresem ve škole u gymnaziálních studentů ve věku 15–18 let. Speciální pozornost byla věnována mediačnímu efektu vztahu k rodičům a moderačnímu efektu reprezentace rodiny. Studie vychází z kvantitativního designu a k získání potřebných dat byly použity dotazníkové metody. Mediační efekt vztahu k rodičům nebyl prokázán. Moderační efekt reprezentace rodiny byl potvrzen pouze u dívek: souvislost mezi pocitem ohrožení a celkovým stresem je signifikantní jen u těch dívek, které nemají nejvíce konstruktivní ani nejvíce destruktivní reprezentaci rodiny.
Kotková, Martina. Rodičovský konflikt a školní zátěž studentů gymnázií. Psychologie pro praxi, 2014, 49(1-2), s. 39-53. ISSN 1803-8670.
- Zdroj dat
-
https://www.researchgate.net/profile/Lenka_Lacinova2/publication/275037234_RODICOVSKY_KONFLIKT_A_SKOLNI_ZATEZ_STUDENTU_GYMNAZII_INTERPARENTAL_CONFLICT_AND_SCHOOL_STRESS_OF_STUDENTS_OF_HIGH_SCHOOLS/links/5530a1b80cf2f2a588ab25a6.pdf?inViewer=0&pdfJsDownload=0&origin=publication_detail
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Psychologie pro praxi, 2014, Roč. 49, č. 1-2