- Domů
- Odborná knihovna
- Profil slovenských dětí s "dyslexií" z pohledu jejich čtenářských schopností
Profil slovenských dětí s "dyslexií" z pohledu jejich čtenářských schopností
- Autor/ka
- Rok vzniku:
- 
2012
- Jazyk dokumentu
- 
Čeština
- Druh dokumentu:
- 
Článek v periodikách
- Online dostupnost
- 
Ano
- Podrobnosti o dokumentu
- 
Studie analyzuje kognitivní schopnosti dětí s diagnózou specifické poruchy učení. Děti mají potíže ve čtení a/nebo v pravopise. Porovnávání těchto dětí s dětmi v normě. Zadávání testů zjišťujících úroveň neverbálního IQ, jazykové, kognitivní a exekutivní schopnosti. Podstatné obtíže se vyskytují u klinických dětí v pravopise a souvisejících kognitivních schopnostech. Mnoho dětí s dyslexií dosahuje relativně dobré úrovně ve čtení i porozumění čtenému, ale hlubší kognitivní deficity způsobují jejich školní obtíže. Mikulajová, Marína a Velecká, Alena. Profil slovenských dětí s "dyslexií" z pohledu jejich čtenářských schopností. Pedagogika: časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 2012, 62(1-2), s. 137-149. ISSN 0031-3815. 
- Související obsah
- 
Problematikou specifických poruch učení (dyslexie, dysgrafie aj.) a jejich nápravě se na portále Šance Dětem věnují články: - od Renáty Faltýnové s názem "Problémy s učením" - od Miloslavy Rutové s názvem "Kineziologie - náprava poruch učení u dětí". 
- Zdroj dat
- 
http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?attachment_id=626&edmc=626
 
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
- 
Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, Roč. 62, č. 1-2 (2012)
 
 
 
![Maminka si hraje s dcerou [fotografka Andrea Piacquadio] Maminka si hraje s dcerou [fotografka Andrea Piacquadio]](/sites/default/files/styles/article/public/2021-01/xN548,P20-,P20Cas.png,qitok=M44ppIza.pagespeed.ic.PAJJpFC7aD.jpg) 
 
 
 
 
 
 
 
 
