- Domů
- Odborná knihovna
- Profil slovenských dětí s "dyslexií" z pohledu jejich čtenářských schopností
Profil slovenských dětí s "dyslexií" z pohledu jejich čtenářských schopností
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2012
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ano
- Podrobnosti o dokumentu
-
Studie analyzuje kognitivní schopnosti dětí s diagnózou specifické poruchy učení. Děti mají potíže ve čtení a/nebo v pravopise. Porovnávání těchto dětí s dětmi v normě. Zadávání testů zjišťujících úroveň neverbálního IQ, jazykové, kognitivní a exekutivní schopnosti. Podstatné obtíže se vyskytují u klinických dětí v pravopise a souvisejících kognitivních schopnostech. Mnoho dětí s dyslexií dosahuje relativně dobré úrovně ve čtení i porozumění čtenému, ale hlubší kognitivní deficity způsobují jejich školní obtíže.
Mikulajová, Marína a Velecká, Alena. Profil slovenských dětí s "dyslexií" z pohledu jejich čtenářských schopností. Pedagogika: časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 2012, 62(1-2), s. 137-149. ISSN 0031-3815.
- Související obsah
-
Problematikou specifických poruch učení (dyslexie, dysgrafie aj.) a jejich nápravě se na portále Šance Dětem věnují články:
- od Renáty Faltýnové s názem "Problémy s učením"
- od Miloslavy Rutové s názvem "Kineziologie - náprava poruch učení u dětí".
- Zdroj dat
-
http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?attachment_id=626&edmc=626
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, Roč. 62, č. 1-2 (2012)