Přístup senzorické integrace v pediatrii

Autor/ka
Rok vzniku:
2012
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Plný text
https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/45785/BPTX_2011_2__0_282316_0_122787.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Bakalářská práce přibližuje pohled a přístup senzorické integrace podle Jean Ayres, shrnuje základní neuroanatomické poznatky související s tímto přístupem, zabývá se poruchami senzorické integrace, jejich diagnostikou a terapií. Součástí bakalářské práce je kazuistika obsahující vyšetření, hodnocení a návrh terapie podle přístupu senzorické integrace. Poruchy senzorické integrace jsou funkční poruchy vnímání, filtrace, zpracování či organizace podnětů přicházejících ze senzorických systémů. Na tomto podkladě dochází k poruchám modulace, diskriminace v různých senzorických oblastech nebo k poruchám motoriky. Poruchy senzorické integrace mohou také doprovázet jiné diagnózy, např. Downům syndrom, syndrom ADHD. Diagnostika se provádí pomocí anamnézy, klinického testování a standardizovaných testů. K terapii se využívá množství pomůcek a speciálně upravených místností stimulujícících a podporujících hlavně systém vestibulární, taktilní a proprioceptivní. Přístup senzorické integrace je součástí uceleného pohledu na jedince a jeho poruchy a je součástí ucelené rehabilitace.
 

Zdroj dat
https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/45785