Připravenost učitelů na inkluzivní vzdělávání v oblasti specifických poruch učení

Autor/ka
Rok vzniku:
2012
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Podrobnosti o dokumentu

Článek věnovaný problematice připravenosti učitelů na inkluzivní vzdělávání v oblasti specifických poruch učení.

Sociálněpedagogické kompetence učitelů základní školy jsou jedním z důležitých předpokladů pro úspěšnou inkluzivní edukaci žáků se specifickými poruchami učení (SPU). Je tedy potřeba, aby si učitelé tyto kompetence získané v průběhu studia dále prohlubovali a rozšiřovali. Formou výzkumu bylo zjišťováno, zda se tak skutečně děje a zda sledování aktuálních informací o SPU souvisí s délkou praxe, případně osobními zkušenostmi učitelů. Základní informace o výzkumu, analýza dotazníků od 612 učitelů, výsledky, závěry.

Michalová, Zdeňka et al. Připravenost učitelů na inkluzivní vzdělávání v oblasti specifických poruch učení. Speciální pedagogika: časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky, 2012, 22(1), s. 30-45. ISSN 1211-2720.

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001396416&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Speciální pedagogika, Roč. 22, č. 1 (2012)