Pohled rodičů a pedagogů na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Autor/ka
Rok vzniku:
2016
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Vysokoškolská práce
Online dostupnost
Ano
Podrobnosti o dokumentu

Cílem empirické části diplomové práce je srovnat názory mezi pedagogickými pracovníky, kteří pracují v základních školách samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením, a rodiči žáků se zdravotním postižením. Teoretickou část tvoří tři kapitoly. První kapitola je věnována pojmům: speciální vzdělávací potřeby, integrace, inkluze, individuální vzdělávací plán a asistent pedagoga, charakterizuje se zde legislativní rámec, speciální vzdělávání a poradenský systém. Druhá kapitola popisuje zahájení povinné školní docházky, osobnost pedagoga, spolupráci mezi rodinou a školou a vzdělávání žáků s konkrétním zdravotním postižením. Třetí teoretická kapitola se zabývá rodinou a dítětem se zdravotním postižením, zejména s vyrovnáváním se s postižením a výchovou. Dále charakterizuje psychický vývoj osobnosti dítěte s postižením a postavení rodiny s postiženým dítětem ve společnosti.

Zdroj dat
http://is.muni.cz/th/371892/pedf_m/