- Domů
- Odborná knihovna
- Pohled rodičů a pedagogů na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Pohled rodičů a pedagogů na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2016
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Vysokoškolská práce
- Online dostupnost
-
Ano
- Podrobnosti o dokumentu
-
Cílem empirické části diplomové práce je srovnat názory mezi pedagogickými pracovníky, kteří pracují v základních školách samostatně zřízených pro žáky se zdravotním postižením, a rodiči žáků se zdravotním postižením. Teoretickou část tvoří tři kapitoly. První kapitola je věnována pojmům: speciální vzdělávací potřeby, integrace, inkluze, individuální vzdělávací plán a asistent pedagoga, charakterizuje se zde legislativní rámec, speciální vzdělávání a poradenský systém. Druhá kapitola popisuje zahájení povinné školní docházky, osobnost pedagoga, spolupráci mezi rodinou a školou a vzdělávání žáků s konkrétním zdravotním postižením. Třetí teoretická kapitola se zabývá rodinou a dítětem se zdravotním postižením, zejména s vyrovnáváním se s postižením a výchovou. Dále charakterizuje psychický vývoj osobnosti dítěte s postižením a postavení rodiny s postiženým dítětem ve společnosti.
- Zdroj dat
-
http://is.muni.cz/th/371892/pedf_m/