- Domů
- Odborná knihovna
- Mezigenerační učení : učit se mezi sebou v rodině = Intergenerational learning : to learn from each other in the family
Mezigenerační učení : učit se mezi sebou v rodině = Intergenerational learning : to learn from each other in the family
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2012
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ano
- Podrobnosti o dokumentu
-
Publikování některých výsledků tříletého výzkumného projektu "Mezigenerační učení: děti, rodiče a prarodiče v neformálním vzdělávání a informálním učení". Mezigenerační učení v rodině z pohledu všech tří generací. Identifikace rolí rodinných "edukátorů". Důvody zvýšeného zájmu o tuto oblast učení: demografické okolnosti, proměny současné rodiny, potřeba celoživotního učení.
Příspěvek přináší některé z výsledků tříletého výzkumného projektu „Mezigenerační učení: děti, rodiče a prarodiče v neformálním vzdělávání a v informálním učení“. Zaměřuje se na mezigenerační učení v rodině, a to v pohledu tří zúčastněných generací. Nejprve vyjasňuje argumenty, které stojí za zvýšenou pozorností věnovanou v posledních letech v mezinárodním kontextu mezigeneračnímu učení, jako jsou demografické okolnosti (stárnoucí společnost), proměny rodiny (variabilita ve struktuře a vztazích) a celoživotní učení (potřeba kontinuity na pozadí změny). Dále se zaměřuje na vybrané výsledky z empirického výzkumu metodologicky založeného na smíšeném designu, jimiž je identifikace rolí rodinných „edukátorů“.
Rabušicová, Milada, Kamanová, Lenka a Pevná, Kateřina. Mezigenerační učení: učit se mezi sebou v rodině = Intergenerational learning: to learn from each other in the family. Studia paedagogica: časopis Ústavu pedagogických věd FF MU Brno, 2012, 17(1), s. [163]-182. ISSN 1803-7437. Dostupné také z: https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/311.
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001440073&local_base=ANL
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Studia paedagogica : časopis Ústavu pedagogických věd FF MU Brno, Roč. 17, č. 1 (2012)