Klima a násilí v českých školách: neslušné chování žáků vůči učitelům

Autor/ka
Rok vzniku:
2007
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ne
Podrobnosti o dokumentu

Studie seznamuje s některými výsledky francouzského výzkumu ověřování klimatu a údajného epidemického rozsahu šikany v českých základních školách. Díky němu došlo k odhalení fenoménu neslušného a nevhodného chování žáků vůči učitelům jako nového indikátoru edukačního klimatu a vztahů ve škole. Nastiňuje nesnadnou sociální a ekonomickou situaci učitelů spojenou s problémem utváření pedagogického a didaktického vztahu a s potřebou vědeckých analýz současného stavu jejich profese.

Kohout Diaz, Magdalena. Klima a násilí v českých školách: neslušné chování žáků vůči učitelům. Pedagogická orientace, 2007, 2007(2), s. 47-52. ISSN 1211-4669.

Související obsah

Další informace k tématu naleznete ve videorozhovoru:

MARTÍNEK, Zdeněk a SIRIUS. Šikana mezi dětmi. In: Šancedětem.cz: youtube kanál [online]. Praha: Sirius, 2011-, publikováno: 24. 10. 2012 [cit. 2014-03-11]. ISSN 1805-8876. Dostupné z: http://www.youtube.com/watch?v=k_1YLt5g6fg.

a/nebo článcích:                         

PETRIŠČOVÁ, Alena a SIRIUS. Agrese, šikana a jiné formy násilného chování [Rizikové chování dítěte]. In: Šancedětem.cz [online]. Praha: Sirius, 2011-, publikováno: 15. 4. 2012, aktualizováno: 3. 11. 2013 [cit. 2014-03-09]. ISSN 1805-8876. Dostupné z: /cs/hledam-pomoc/rodina-v-problemove-situaci/rizikove-chovani-ditete/agrese-sikana-a-jine-formy-nasilneho-chovani.shtml.

MARTÍNEK, Zdeněk a SIRIUS. Agrese a šikana u dětí: Mohou za to média, rodičovská výchova, nebo geny?. In: Šancedětem.cz [online]. Praha: Sirius, 2011-, publikováno: 1. 2. 2013, aktualizováno: 10. 11. 2013 [cit. 2014-03-02]. ISSN 1805-8876. Dostupné z: /srv/www/content/pub/cs/clanky/agrese-a-sikana-u-deti-mohou-za-to-media-rodicovska-vychova-nebo-geny-69.html.

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001111595&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Pedagogická orientace, Roč. 2007, č. 2 (2007)