- Domů
- Odborná knihovna
- Když se učení nedaří
Když se učení nedaří
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2011
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ne
- Podrobnosti o dokumentu
-
Výběrem nevhodných výukových metod a postupů při vzdělávání žáků s diagnostikovanou dyslexií, event. specifickou poruchou učení může dojít k velmi výrazné akcentaci obtíží s touto poruchou spojených. Autorka proto upozorňuje na některé konkrétní výukové metody, jež jsou pro dyslektické žáky nevhodné a škodlivé (např. doplňování neúplných slov, vyhledávání slov psaných různým druhem písma, čtení slov z různých směrů apod.).
Toupalová, Bohumila. Když se učení nedaří: indikace a kontraindikace metod výuky českého jazyka u žáků v počátečních ročnících základního vzdělávání, zejména u těch, kteří mají obtíže dyslektického charakteru. Moderní vyučování: časopis na podporu rozvoje škol, 2011, 17(6), s. 30-31. ISSN 1211-6858.
- Související obsah
-
Problematikou specifických poruch učení (dyslexie, dysgrafie aj.) a jejich nápravě se na portále Šance Dětem věnují články:
- od Renáty Faltýnové s názem "Problémy s učením"
- od Miloslavy Rutové s názvem "Kineziologie - náprava poruch učení u dětí".
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001367735&local_base=ANL
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Moderní vyučování : časopis na podporu rozvoje škol, Roč. 17, č. 6 (2011)