- Domů
- Odborná knihovna
- K mimořádně nadaným se musí přistupovat s rozumem
K mimořádně nadaným se musí přistupovat s rozumem
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2011
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ne
- Podrobnosti o dokumentu
-
Mezi charakteristické rysy a projevy rozumově nadaných žáků patří například rané čtenářství, bohatá slovní zásoba, výborná paměť a velká zvídavost. Tito žáci jsou u nás zpravidla vzděláváni v běžných třídách formou tzv. individuální integrace, kdy je jim vypracován individuální vzdělávací plán. Vyučovací obsah bývá v příslušných předmětech buď obohacen nebo zrychlen - akcelerován. O tom, jak to se vzděláváním mimořádně nadaných žáků v praxi často vypadá, hovoří psycholožka z Národního ústavu pro vzdělávání.
Durmeková, Světlana. K mimořádně nadaným se musí přistupovat s rozumem. Učitelské noviny: týdeník pro učitele a přátele školy, 2011, 114(38), s. 10-11. ISSN 0139-5718.
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001384965&local_base=ANL
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Učitelské noviny : týdeník pro učitele a přátele školy, Roč. 114, č. 38 (2011)