Jsme školou inkluzivní - školou pro všechny? : analýza škol, ukázky argumentace ...

Autor/ka
Rok vzniku:
2010
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ne
Podrobnosti o dokumentu

Pětice článků k problematice připravenosti českých škol na inkluzi žáků s nejrůznějšími formami postižení.

1. díl: Příspěvek seznamuje s výsledky výzkumného šetření Pedagogické fakulty MU v Brně s názvem Speciální potřeby žáků v kontextu RVP ZV. Výzkum v průběhu let 2007 - 2008 zjišťoval připravenost základních škol k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a odraz těchto potřeb v jejich ŠVP.

Kratochvílová, Jana, Fialová, Hana a Havel, Jiří. Jsme školou inkluzivní - školou pro všechny?: analýza škol, ukázky argumentace - principy inkluze ve vyučovacím procesu. [Část 1]. Komenský: časopis pro učitele základní školy, 2009-2010, 134(1), s. 21-29. ISSN 0323-0449. https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001247884&local_base=ANL.

2. díl: Druhá část článku o připravenosti základních škol k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a odraz těchto potřeb v jejich školních vzdělávacích programech (výsledky výzkumu Pedagogické fakulty MU v Brně s názvem Speciální vzdělávací potřeby žáků v kontextu RVP ZV. Výzkum proběhl v letech 2007-2008).

Kratochvílová, Jana, Filová, Hana a Havel, Jiří. Jsme školou inkluzivní - školou pro všechny?: analýza škol, ukázky argumentace - principy inkluze ve vyučovacím procesu. [Část 2]. Komenský: časopis pro učitele základní školy, 2009, 134(2), s. 14-19. ISSN 0323-0449. https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001255261&local_base=ANL.

3. díl: Třetí část prezentace výsledků výzkumného záměru Pedagogické fakulty MU v Brně (2007 - 2008) Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro ZV se zaměřuje na uplatnění principů inkluzivního prostředí ve škole. Jde o to, jakým způsobem školy realizují inkluzi, jak se inkluze odráží ve školních vzdělávacích programech, jak učitelé nahlížejí na třídní klima, jakou strategii výuky používají.

Kratochvílová, Jana, Fialová, Hana a Havel, Jiří. Jsme školou inkluzivní - školou pro všechny?: analýza škol, ukázky argumentace - principy maximální účasti. [Část 3]. Komenský: časopis pro učitele základní školy, 2009, 134(3), s. 12-16. ISSN 0323-0449. https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001268939&local_base=ANL.

4. díl: Další část prezentace výsledků výzkumného záměru Pedagogické fakulty MU v Brně Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání související se školními vzdělávacími programy a inkluzní dikaktikou v základní škole. V této části jde o postoje a názory učitelů na vytváření otevřeného a přátelského školního prostředí, které podporuje vzdělávací inkluzi a v němž jsou respektováni všichni žáci bez rozdílu.

Fialová, Hana, Havel, Jiří a Kratochvílová, Jana. Jsme školou inkluzivní - školou pro všechny?: analýza škol, ukázky argumentace - vytváření školní kultury a klimatu podporujících inkluzi. [Část 4]. Komenský: časopis pro učitele základní školy, 2009, 134(4), s. 14-18. ISSN 0323-0449. https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001281966&local_base=ANL.

5. díl: Dokončení prezentace výsledků výzkumu Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, který byl zaměřen na otázku, jak základní školy deklarují ve svých vzdělávacích programech inkluzi, jaké argumenty pro inkluzi používají. Výzkum realizovala v letech 2007-2008 Pedagogická fakulta MU v Brně.

Filová, Hana, Havel, Jiří a Kratochvílová, Jana. Jsme školou inkluzivní - školou pro všechny?: analýza škol, ukázky argumentace - vytváření školní kultury a klimatu podporujících inkluzi. Část [5], [díl] 2. Komenský: časopis pro učitele základní školy, 2009, 134(5), s. 31-34. ISSN 0323-0449. https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001315678&local_base=ANL.

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001247884&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Komenský : časopis pro učitele základní školy, Roč. 134, č. 1 (2009-2010)