Jak vrstevníci přijímají své spolužáky s poruchou autistického spektra?

Autor/ka
Rok vzniku:
2012
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Článek v periodikách
Online dostupnost
Ne
Podrobnosti o dokumentu

Děti s poruchou autistického spektra nemají v České republice své speciální školy, tudíž integrace do běžných škol je v podstatě jedinou vhodnou formou jejich vzdělávání. Často se ale stává, že autistický žák není zdravými spolužáky přijat, je jimi odmítán, ignorován a někdy i šikanován. Autorka článku rozebírá výsledky šetření, které zjišťovalo na čtyřech brněnských základních školách, kde se vzdělává deset žáků s Aspergerovým syndromem, postavení těchto žáků v třídním kolektivu, jejich vztah se spolužáky a postoje spolužáků k nim.

Nováková, Jana. Jak vrstevníci přijímají své spolužáky s poruchou autistického spektra?. Komenský: časopis pro učitele základní školy, 2012, 137(1), s. 36-40. ISSN 0323-0449.

Související obsah

K problematice mentálního postižení je na portále Šance Dětem k dispozici:

- sekce s články o mentální retardaci pod názvem "Děti s mentálním postižením"

- článek od Veroniky Šporclové s názvem "Poruchy autistického spektra"

- článek od Jana Puše s názvem "Předcházení a řešení afektů u dětí s poruchou autistického spektra".

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001427031&local_base=ANL
Zdrojové periodikum / Zdrojový web
Komenský : časopis pro učitele základní školy, Roč. 137, č. 1 (2012/2013)