- Domů
- Odborná knihovna
- Až na vrchol pyramidy?: z předškoláka školákem
Až na vrchol pyramidy?: z předškoláka školákem
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2013
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Monografie a sborník
- Online dostupnost
-
Ne
- Podrobnosti o dokumentu
-
Pracovní materiál "Až na vrchol pyramidy?" byl vytvořen pro snazší orientaci v tom, co již předškolní dítě dovede a čemu je třeba se ještě věnovat, aby dítě bylo dobře připravenéna vstup do základní školy. Souhrn těchto dovedností a vědomostí je uveden v publikaci formou "úkolů" pro děti. Po jejich dosažení si předškoláci lepí na pyramidu odpovídající samolepky a snaží se postupně "vystoupit až na vrchol pyramidy". Pyramida je rozdělena na 5 částí odpovídajících pěti oblastem - zrakové a sluchové oblasti, poznávací (kognitivní) oblasti, motorické a sociální oblasti. Každá oblast má svůj obrazový symbol a příslušné samolepky - dítě je lepí na jednotlivé schody pyramidy. Na prvním schodu pyramidy je vyznačen prostor pro jméno dítěte. Na všech schodech jsou označené body pro umístění samolepek (je jedno, na jaký bod dítě samolepku nalepí, musí to ale být odpovídající schod v příslušné oblasti) - dítě i dospělý tak snadno získají přehled, kolik samolepek je možné na daný schod a do celé části pyramidycelkem nalepit. Dítě může také plnit úkoly z různých oblastí najednou - doporučujeme však postupovat vždy od prvního schodu. Když se ocitnou všechny samolepky na svých místech, je dítě bezpečně připraveno pro vstup do základní školy.
Jucovičová, Drahomíra a Křapková, Lenka. Až na vrchol pyramidy?: z předškoláka školákem. Vyd. 1. Praha: D + H, 2013. 14 s. ISBN 978-80-87295-12-0.
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=002521167&local_base=NKC