Autoevaluace v mateřské škole: cesta ke kvalitě vzdělávání

Autor/ka
Rok vzniku:
2012
Jazyk dokumentu
Čeština
Druh dokumentu:
Monografie a sborník
Obsah

Online dostupnost
Ne
Podrobnosti o dokumentu

Autoevaluace má škole pomoci pochopit procesy změn, které v ní probíhají a které vycházejí z požadavků RVP PV. Odhaluje, jaké podmínky MŠ vytváří pro vzdělávání svých dětí a jak kvalitní poskytuje vzdělávání. Takto získané informace následně přispívají ke strategickému plánování dalšího rozvoje MŠ. Kniha může čtenáři pomoci pochopit vnitřní fungování školy. Charakterizuje autoevaluační procesy s cílem naučit se odhalovat rezervy a ty pak využít pro zkvalitnění předškolního vzdělávání. Přínosem pro čtenáře je soubor nástrojů, včetně ukázek možných kritérií, které lze v MŠ pro hodnocení vlastní práce použít. Jednotlivé kapitoly jsou doplněny příklady, které mnohdy demonstrují přístupy používané v dřívější v praxi MŠ. Jsou zařazeny s ohledem na jejich přetrvávající tendence a se záměrem poukázat na jejich negativní dopady pro rozvoj předškolního dítěte. Objevují se zde také výsledky různých výzkumných šetření, které by měly přispět k hlubšímu proniknutí do teoretických východisek autoevaluace. Na nich lze lépe pochopit, jak je autoevaluace v MŠ realizována a s jakými problémy se současná praxe potýká.

SYSLOVÁ, Zora. Autoevaluace v mateřské škole: cesta ke kvalitě vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012. 177 s. ISBN 978-80-262-0183-0.

Zdroj dat
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=002379327&local_base=NKC