Skoro polovina rodičů chce, aby se děti učily více venku, ukázal průzkum

Datum publikace: 15. 04. 2025
Periodikum:
idnes.cz
Začátkem dubna nastává pro mnohé rodiče čas rozhodování, do které mateřské školy své děti zapíšou. Pro některé je důležitá vzdálenost školy od bydliště, počet dětí ve třídě nebo věk učitelek. Stále více rodičů se ale zajímá o kvalitu školní zahrady a o to, jestli mají pedagogové a vedení školy vstřícný přístup k venkovní výuce.

Podle loňského výzkumu České děti venku, který iniciovala Nadace Karel Komárek Family Foundation (KKFF), si skoro polovina rodičů přeje, aby se děti učily častěji venku. Stále více si totiž uvědomují, že venkovní výuka má na tělesnou a duševní pohodu dětí jednoznačně příznivý vliv. „Moje nejstarší dcera chodila do školky v Sokolově. Měli tam úplně skvělou zahradu, plnou zeleně a různých zákoutí včetně záhonků a vodního prvku. Děti v ní trávily hodně času a díky mnoha stromům na ně v létě nepražilo slunce. A když náhodou začalo pršet? To nikomu nevadilo. Dcera se do školky těšila a vracela se spokojená. Když jsme se pak přestěhovali do Prahy, už jsme na školku s pěknou zahradou takové štěstí neměli, zato jsme ale narazili na výborné učitelky, které často berou děti ven do přírody i mimo školku. Nakonec jsme se s partnerem rozhodli, že sem zapíšeme i svého mladšího syna. Myslím, že každý rodič by se měl předtím, než zapíše dítě do školky, zajímat o to, jakou má zahradu a jak učitelky k dětem přistupují,“ říká Lenka Simandlová.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/materska-skola-pruzkum-rodice-zahrady-venku.A250415_095700_domaci_tof

 

Děti a učitelka sedí venku a učí se