- Domů
- Odborná knihovna
- Wellbeing ve škole, škola v pohodě
Wellbeing ve škole, škola v pohodě
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2025
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Monografie a sborník
- Obálka - Obrázky
-
- Obsah
-
- Online dostupnost
-
Částečná dostupnost
- Podrobnosti o dokumentu
-
Wellbeing je vnímán jako nový koncept péče o sebe, svůj život, zdraví, ale i okolní komunitu. Měl by zahrnovat vše, co přispívá k ideální vnímané kvalitě života. Koncept přebírá i nově revidovaný Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Wellbeing přichází do škol jako všeobecná pohoda jedince i společenství každé třídy a celé školní komunity. Jak mu ale porozumí učitelé a žáci? Jak s ním budou pracovat? Wellbeing má být součástí života školy jako stav každodenní atmosféry, dlouhodobého klimatu, ale i jako učivo v rámci výchovně vzdělávacího procesu, které bude prolínat ve formě průřezového tématu mnoha vzdělávacími oblastmi a přispěje k naplňování klíčových kompetencí žáků. Monografie rozebírá aspekty wellbeingu ve školním prostředí a nabízí velké množství praktických rad, aplikací do vyučování a námětů pro práci se třídou. Může být inspirací pro školy při zpracovávání nových školních vzdělávacích programů po tzv. velkých revizích, ale i pro konkrétní učitele, kteří hledají inspiraci či zpracované metodiky, jak předložit téma wellbeingu ve výchovně-vzdělávacím procesu i konkrétní výuce žákům.
ŠEVČÍKOVÁ, Jaroslava. Wellbeing ve škole, škola v pohodě. Vydání první. Praha: Portál, 2025. 191 stran. ISBN 978-80-262-2328-3.
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=003695192&local_base=NKC