- Domů
- Odborná knihovna
- Vztahy spolužáků k dyslektickému vrstevníkovi
Vztahy spolužáků k dyslektickému vrstevníkovi
- Autor/ka
- Rok vzniku:
-
2006
- Jazyk dokumentu
-
Čeština
- Druh dokumentu:
-
Článek v periodikách
- Online dostupnost
-
Ne
- Podrobnosti o dokumentu
-
Definice dyslexie a její možné průvodní příznaky, které mohou být sociálně znevýhodňující a mohou zvyšovat riziko sociální i školní neúspěšnosti. Názor spolužáků na tuto poruchu a jeho proměny v průběhu dětství a dospívání. Jejich zkušenosti s chováním učitelů vůči postiženým dětem. Tendence vysvětlit jejich obtíže sníženou motivací. Adekvátní chápání problematiky je u adolescentů možné pozorovat až na konci dospívání, ale vztahy k dyslektickým spolužákům jsou většinou přátelské.
Vágnerová, Marie. Vztahy spolužáků k dyslektickému vrstevníkovi. Československá psychologie, 2006, 50(4), 311-326. ISSN 0009-062X.
- Související obsah
-
Problematikou specifických poruch učení (dyslexie, dysgrafie aj.) a jejich nápravě se na portále Šance Dětem věnují články:
- od Renáty Faltýnové s názem "Problémy s učením"
- od Miloslavy Rutové s názvem "Kineziologie - náprava poruch učení u dětí".
- Zdroj dat
-
https://aleph.nkp.cz/F/?func=direct&doc_number=001005923&local_base=ANL
- Zdrojové periodikum / Zdrojový web
-
Československá psychologie, Roč. 50, č. 4 (2006)